Prazdroj: dlhé a teplé leto prialo predaju piva. Počet sezónnych prevádzok opäť vzrástol

14. 10. 2024
prazdroj-dlhe-a-teple-leto-prialo-predaju-piva-pocet-sezonnych-prevadzok-opat-vzrastol

 

Bratislava, 14. október 2024 – Tohtoročná letná sezóna bola z pohľadu predaja piva úspešnejšia ako vlaňajšia. Mnohé turistické destinácie sa otvorili skôr ako minulý rok a pre návštevníkov zostali prístupné dlhšie. Sezónne prevádzky sa preto tešili veľmi vysokej návštevnosti. Viac hektolitrov piva sa predalo vďaka najteplejšiemu letu za posledných 90 rokov, ale aj vzhľadom na turistický záujem o niektoré slovenské destinácie. Počet sezónnych prevádzok, kam Plzeňský Prazdroj Slovensko dodáva pivo, sa vyšplhal na 600, pričom ide oproti minulému roku o nárast takmer o pätinu. Najžiadanejšími značkami z jeho portfólia boli na výčapoch pivá Pilsner Urquell, Šariš a Radegast. Jednotka na slovenskom pivnom trhu zaznamenala zvýšený dopyt aj po čapovanom nealku.

Mimoriadne horúce letné mesiace, navyše aj stabilné počasie bez zrážok, umožnili spotrebiteľom s obľubou navštevovať sezónne prevádzky. Ich počet, do ktorých Prazdroj dodáva svoje pivá, medziročne stúpol, a to aj preto, že pivovarnícka spoločnosť sa snaží rozvíjať a podporovať tento segment. „Dlhodobo podporujeme podniky a reštaurácie, spolufinancujeme letné terasy, ale aj výčapy a ďalšie vybavenie, aby sme spolu s majiteľmi a prevádzkovateľmi dokázali našim spotrebiteľom ponúknuť skvelý pivný zážitok v každom kúte Slovenska. Okrem toho školíme výčapníkov a ďalší personál. Do podpory slovenskej gastronómie investujeme 7 miliónov eur ročne,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Ako býva zvykom, v lete sa pivu darí mimoriadne dobre, čo platí aj pri nealkoholickom pive a radleroch. Obľúbenosť Birellu, ktorému kraľuje jeho ochutená verzia Pomelo & Grep, stúpa už tretí rok po sebe. Nárast predaja nealkoholického čapovaného piva sa od mája do augusta medziročne zvýšil o viac ako 9%. Birell bol dostupný v 466 sezónnych prevádzkach. Oproti vlaňajšku ide o 22 percentné navýšenie. Medzi pivami bodoval ležiak Pilsner Urquell i pivá značky Šariš. Najväčší nárast v predajoch počas leta zaznamenal Radegast, a to až o 36 percent v porovnaní s minuloročnou sezónou.

Najsilnejším mesiacom z pohľadu predaného piva bol rovnako ako v minulej letnej sezóne júl. V posledných rokoch sa ale vďaka teplému počasiu letná sezóna nezačína v júli a nekončí v auguste, prevádzky z nej ťažia od jari prakticky až do jesene. Mnohé letné turistické destinácie sa tento rok otvorili skôr ako minulý a zostali otvorené dlhšie. Radosť z naplnených kapacít  a vysokých tržieb mali nielen campingy, kúpaliská a aquaparky, ale aj prevádzky
v lokalitách, ktoré sú priamo naviazané na turistický ruch, ako sú Kysuce, Terchová či Tatry.

 „Pre majiteľov a prevádzkovateľov podnikov to znamená, že musia zháňať na dlhšie obdobie viac personálu, ktorého je na trhu dlhodobo nedostatok. Aj pre náš pivovar je dlhšia letná sezóna náročnejšia z pohľadu výroby a logistiky. Túto výzvu sa nám aj prevádzkovateľom podnikov podarilo zvládnuť a dokázali sme ponúknuť naše pivá a ďalšie nápoje návštevníkom na rôznych miestach Slovenska,“ zdôraznil Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Letné mesiace priniesli nárasty čapovaného piva aj v rámci podujatí, na ktorých sa Prazdroj podieľal. Dohromady ich bolo viac ako 200 a šlo napríklad o festivaly Grape, Lovestream, či Folklórny festival Východná, alebo lokálne akcie a jarmoky ako napríklad Staromestské slávnosti v Žiline, Bardejovský jarmok či Spišské trhy. „Výnimočný bol tohtoročný koncert AC/DC v Bratislave, kam prišlo viac ako stotisíc ľudí. Zabezpečili sme pre nich výčapy a pivný servis, aby si mohli vychutnať nielen koncert, ale aj skvelú kvalitu piva,“ dodáva Branislav Kubiš.