- Všetko
- Spoločnosť
- Pilsner Urquell
- Šariš
- Velkopopovický Kozel
- Gambrinus
- Radegast
- Birell
- Udržateľnosť a zodpovednosť
- Obchodné výsledky
Značka Šariš v spolupráci s Pivovarom Vŕšky predstavila jedinečné pivo Jánošík
25. 06. 2021Bratislava, 25. júna 2021 – Značka Šariš predstavila limitovanú edíciu piva Jánošík, ktoré vzniklo v rámci unikátnej spolupráce s Pivovarom Vŕšky v Terchovej. Pivo, pomenované na počesť jednej z najznámejších slovenských legiend, navarili podľa spoločnej receptúry v oboch pivovaroch a čapované si ho bude môcť vychutnať každý vo vybraných prevádzkach po celom Slovensku. Aj prostredníctvom tohto jedinečného projektu na slovenskej pivnej scéne chcú oba pivovary pomôcť rozvíjať slovenskú pivnú kultúru.
Značku Šariš si Slováci vychutnávajú už viac ako 53 rokov a kontinuálne sa spája s folklórom a tradíciami slovenských regiónov. „V každom regióne máme byť na čo hrdí a to potvrdzuje aj myšlienka oslavy rôznorodých krás Slovenska, s ktorou prišla práve značka Šariš. Aj vďaka tejto myšlienke bola zahájená spolupráca s regionálnym remeselným pivovarom,“ uvádza Michaela Ondrejovičová, brand manažérka značky Šariš.
Na spoluprácu si značka Šariš vybrala Pivovar Vŕšky v Terchovej, ktorý leží takmer v srdci Slovenska. Tento región je známy nielen vďaka nádhernej prírode, ale aj kvôli tomu, že je to rodisko slovenskej legendy Juraja Jánošíka. „So značkou Šariš nás spája tradičné pivovarnícke remeslo a tiež spoločný cieľ – chceme rozvíjať pivnú kultúru na Slovensku. Veríme, že práve vďaka tomuto unikátnemu projektu sa nám spoločnými silami podarí tento cieľ naplniť,“ hovorí Zuzana Kozáčková, majiteľka pivovaru Vŕšky.
Medzi sládkami z Pivovaru Šariš Jaroslavom Kleinom a Jánom Pírym a sládkami z pivovaru Vŕšky Františkom a Viliamom Hujíkovcami, veľmi rýchlo preskočila iskra a dohodli sa na spoločnej receptúre polotmavého nefiltrovaného ležiaka. Táto unikátna receptúra je inšpirovaná príbehom našej legendy – špeciál bude dostupný od 1.7. so stupňovitosťou 11 %, čím vzdáva hold Jánošíkovi, ktorý sa stal zbojníkom v roku 1711.
„Sládkovia z oboch pivovarov spoločne pracovali na príprave jedinečnej receptúry a následne prebehlo v každom z pivovarov spoločné varenie piva. Spolu s Pivovarom Vŕšky tak môžeme ľuďom ukázať veľkú, zjednotenú družinu dvoch svetov, ktorá hrdo stojí za pivom s názvom Jánošík,“ hovorí Michaela Ondrejovičová, brand manažérka značky Šariš.
Značka Šariš a Pivovar Vŕšky uvarili limitovanú edíciu polotmavého výčapného ležiaka s obsahom alkoholu 4,6 %. Jedinečný ležiak je za studena chmelený a vyniká rubínovo - jantárovou farbou. Už po prvom dúšku možno rozpoznať vyváženú plnosť, ktorá je daná použitím štyroch druhov sladu a je doplnená strednou horkosťou piva. Pivo je chmelené štyrmi chmeľovými odrodami Agnus, Žatecký poloraný červeňák, Sládek a Rubín, ktorý symbolizuje prepojenie na Jánošíkov poklad. Príjemná chmeľová aróma bola docielená studeným chmelením odrodou Sládek. Doba kvasenia a dozrievania piva Jánošík je porovnateľná s typickým spodne kvaseným ležiakom plzenského typu.
Touto limitovanou edíciou sa môžu milovníci piva osviežiť počas oboch letných mesiacov – júl a august. Pivo Jánošík si bude možné vychutnať v čapovanej podobe vo vybraných prevádzkach v rámci celého Slovenska a v prevádzkach Pivovaru Vŕšky.
Spolupráca značky Šariš a Pivovaru Vŕšky bude podporená marketingovou kampaňou a video spot je možné nájsť na linku TU.